DOŁĄCZ DO ZESPOŁU MATERIALITY

O nas

Co robimy

MATERIALITY jest firmą doradczą działającą w obszarze zrównoważonego rozwoju. Naszą misją jest wspieranie przedsiębiorstw w transformacji ku zrównoważonym i regeneratywnym modelom biznesowym.

Identyfikujemy obszary wpływu, ryzyka i szanse związane ze zrównoważonym rozwojem, które są istotne dla firm, a później pomagamy odpowiednio nimi zarządzać. Tworzymy m.in. strategie zrównoważonego rozwoju, plany dekarbonizacji, mapy drogowe transformacji cyrkularnej i uczestniczymy w ich wdrażaniu. Sporządzamy raporty zrównoważonego rozwoju, kalkulujemy emisje gazów cieplarnianych, obliczamy stopień zgodności z unijną taksonomią działalności zrównoważonej środowiskowo i pomagamy uruchomić procesy należytej staranności w odniesieniu do praw człowieka. Inspirujemy zmiany ważne dla rozwoju firmy i pomagamy budować trwałe relacje z interesariuszami.

Pracujemy dla dużych publicznych i prywatnych spółek z Polski i Europy, a także dla mniejszych start-up’ów i innych organizacji.  Posiadamy doświadczenie w takich branżach jak: budownictwo i nieruchomości, energetyka, przemysł (w tym przemysł wydobywczy, motoryzacyjny, elektroniczny, spożywczy i odzieżowy), a także bankowość, nowe technologie, media, handel, w tym e-commerce.

Nasze wsparcie jest cenione na rynku, raporty przez nas tworzone zdobywają nagrody, a członkinie i członkowie Zespołu MATERIALITY występują jako eksperci w branży ESG, edukując i szkoląc powiększające się grono osób szukających wiarygodnych źródeł wiedzy.

Więcej o tym, czym się zajmujemy zobacz na stronie głównej MATERIALITY

Nasze wartości

Naszą działalność opieramy o wspólnie wypracowane wartości, które traktujemy jako drogowskaz w codziennej pracy – w oparciu o nie podejmujemy decyzje biznesowe, rozwijamy Zespół, a także wspieramy nasze otoczenie.  Zgodnie z zasadą „walk the talk”, zbieramy nasze dane niefinansowe, analizujemy nasz wpływ na otoczenie i redukujemy negatywne oddziaływania. Dlatego nasze biuro jest zlokalizowane w historycznym budynku w centrum miasta, z łatwym dostępem komunikacją miejską, przy wejściu stoją stojaki rowerowe, w naszym biurze znajdziesz rośliny z odzysku, meble, którym nadaliśmy drugie życie, zdrową żywność i wagę do odpadów. W tym roku około 1% naszych przychodów przeznaczyliśmy na wsparcie obywateli Ukrainy poprzez program realizowany przez Partnerstwo Otwarty Jazdów, oraz tradycyjnie już, sadzenie lasów przez Fundację Las Na Zawsze.

Wspólnie określiliśmy wartości, według których pracujemy w MATERIALITY:

Istotność: skupiamy się na tym, co jest ważne

Wpływ: wykonujemy naszą pracę tak, by wywierać wpływ i powodować zmianę

Jakość i profesjonalizm: świadczymy usługi wysokiej jakości i stale je ulepszamy

Szczerość, odwaga i spójność: nie unikamy trudnych tematów, rozmawiamy otwarcie i szczerze, rzetelnie przedstawiamy dane i zdarzenia

Szacunek: szanujemy naszych klientów, współpracowników i otoczenie. Cenimy różnorodność, inne perspektywy i odmienne style pracy

Rozwój: uczymy się nieustająco i wypracowujemy właściwe rozwiązania dla pojawiających się wyzwań

Bezpieczeństwo: dbamy o bezpieczeństwo naszych klientów i pracowników, audytujemy nasze działania i wprowadzamy potrzebne ulepszenia

Wytrwałość: stawiamy sobie ambitne wyzwania i nie poddajemy się w obliczu trudności

Awangarda: chcemy być awangardą w świecie ekspertów zrównoważonego rozwoju

Życie: celebrujemy Życie :]

Jak pracujemy

Dołączając do naszego Zespołu będziesz pracować w biurze lub hybrydowo. Standardowo pracujemy od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9 do 17, lecz jeśli Twoja sytuacja tego wymaga, możemy ustalić indywidualne godziny pracy. Pomimo, że pracujemy bardzo intensywnie, zależy nam na tym, by nie zostawać w pracy po godzinach, szanujemy swój czas, także ten wolny. Dzień pracy dzielimy na cichą pracę własną, spotkania z naszymi klientami, wewnętrzne spotkania edukacyjne i pracę zespołową. Większość spotkań odbywamy on-line. W ciągu dnia mamy zarezerwowany czas na przerwę obiadową. Zamiast owocowych czwartków mamy piątki z wiedzą – ponad pół dnia poświęcamy na zorganizowane formy edukacji. Nawet przy bardzo intensywnym planie dnia znajdujemy zawsze chwilę na wspólną kawę i rozmowę.

Oferty pracy

Lokalizacja
Warszawa / praca stacjonarna lub hybrydowa (4 dni w biurze, 1 dzień zdalnie)

Rodzaj umowy
Umowa o pracę

Wynagrodzenie
Na Twoje wynagrodzenie składa się stała pensja miesięczna wynikająca z umowy o pracę, premia roczna powiązana z realizacją celów rocznych, premie okolicznościowe oraz świadczenia pozapłacowe (program benefitowy).
Wysokość pensji ustalamy w oparciu o siatkę płac poszczególnych poziomów zatrudnienia.
Dla każdego poziomu podajemy widełki płacowe. Stosujemy zasadę „równa płaca za równą pracę”.
Na wysokość wynagrodzeń mają wpływ wyłącznie przesłanki takie jak kompetencje zawodowe lub doświadczenie wynikające ze specyfiki danego stanowiska. Poziom wynagrodzeń weryfikujemy raz do roku.
Szczegóły wynagrodzenia komunikujemy kandydatom podczas pierwszej rozmowy rekrutacyjnej.

Opis zadań na tym stanowisku

1. Obsługa dokumentów księgowych oraz kadrowych firmy, w tym m.in.:
• ewidencja faktur i pozostałych dokumentów (w tym skanowanie i wprowadzanie danych do systemu),
• prowadzenie niezbędnych rejestrów i ewidencji,
• kontakt z biurem księgowym i urzędami.

2. Wsparcie Zarządu oraz Pracowników firmy w zakresie:
• organizacji spotkań i wyjazdów służbowych,
• przygotowaniu materiałów ofertowych i szkoleniowych,
• realizacji bieżących zadań administracyjnych (m.in. obsługa poczty, nadzór nad tłumaczeniami)

3. Opieka nad przestrzenią biurową:
• zakup wyposażenia biura i materiałów biurowych,
• bieżąca współpraca z firmą IT, organizacja miejsc pracy dla pracowników, nadzorowanie serwisowania sprzętu i wyposażenia,
• zbieranie danych o zużyciu zasobów do wewnętrznego raportowania,
• nadzór nad czystością biura i pielęgnacją roślin,
• współpraca z zarządcą obiektu.

4. Opieka nad funkcjonowaniem mediów społecznościowych firmy w zakresie:
• współpracy z webmasterem (strona www),
• przygotowania krótkich publikacji w mediach społecznościowych w oparciu o dostarczone przez zespół materiały.

5. Bieżąca współpraca z przełożonym i Zarządem oraz wspieranie Zespołu w codziennej pracy.

Kogo szukamy?
Dla sprawnego i satysfakcjonującego wykonywania pracy w naszej firmie na tym stanowisku, potrzebne Ci będą następujące kompetencje:
• Wykształcenie wyższe magisterskie lub licencjat,
• Doświadczenie w pracy na stanowisku administracyjnym,
• Bardzo dobra znajomość języka polskiego w mowie i piśmie – na poziomie min. C1,
• Dobra znajomość języka angielskiego – preferowany poziom B2+,
• Sprawność w obsłudze programów Word, Excel, PowerPoint, a także narzędzi do pracy online oraz urządzeń biurowych,
• Podstawowa znajomość przepisów kodeksu pracy, zasad księgowości oraz znajomość programu księgowego Saldeo będą dodatkowym atutem,
• Identyfikowanie się z naszą misją, wartościami i podejściem do pracy.

W pracy z nami pomocne będą następujące umiejętności:
• Chęć ciągłej nauki i doskonalenia się w pracy administracyjnej,
• Gotowość do pracy w zespole i udzielania wsparcia innym pracownikom,
• Bardzo dobra organizacja pracy własnej, umiejętność ustalania priorytetów, dotrzymywanie terminów 
i samodzielność,
• Podejście pragmatyczne zorientowane na rozwiązania,
• Wysokie umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie,
• Dokładność, dbałość o szczegóły, strukturę i logikę pracy,
• Otwartość na współpracę w różnorodnym zespole.

Co oferujemy
Warunki pracy
• Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na pełen etat, z 3-miesięcznym okresem próbnym,
• Wynagrodzenie podstawowe oraz premię powiązaną z realizacją celów rocznych,
• Pracę w trybie stacjonarnym w biurze w Śródmieściu Warszawy lub w trybie hybrydowym 4/1 (po okresie próbnym)
• Czas pracy w godzinach 9-17, od poniedziałku do piątku,
• Środowisko pracy w pełni gotowe do pracy zdalnej, wysokiej klasy sprzęt komputerowy Apple i Dell, oraz dostęp do najnowszych narzędzi pracy online,
• Dobre wyposażenie biura w sprzęty potrzebne do codziennej pracy, zapas dobrej kawy, wybór herbat oraz owoce.

Zdobywanie doświadczenia, edukacja i rozwój
• Pracę pod opieką doświadczonego managera dającą możliwość dalszego rozwoju swoich kompetencji,
• Możliwość awansu oraz dalszego rozwoju w strukturach firmy

Zespół
• Współpracę z interdyscyplinarnym Zespołem realizującym projekty ze wszystkich obszarów zrównoważonego rozwoju dla przedsiębiorstw z Polski i Europy,
• Kształtowanie inkluzywnego i satysfakcjonującego miejsca pracy dla wszystkich członków Zespołu,
• Otwartą komunikację opartą o szczerość i przejrzyste zasady współpracy,
• Codzienny kontakt z Partnerami i możliwość udziału w wyznaczaniu kierunku rozwoju organizacji,
• Kulturę pracy w kameralnym zespole, z dbałością o najwyższe standardy, wysoką jakość, wzajemny szacunek oraz zaufanie.

Program benefitowy
• Pakiet benefitów (prywatna opieka medyczna LUXMED, ubezpieczenie komunikacyjne, platforma kafeteryjna WORKSMILE), dodatkowe dni wolne, premie okolicznościowe,
• Coroczne wyjazdy szkoleniowo-integracyjne, podczas których wspólnie zastanawiamy się nad tym, jak pracujemy i docelowo wypracowujemy nowe metody pracy,
• Darmowy dostęp do szkoleń na platformie MATERIALITY ACADEMY,
• Czas na rozwój i edukację,

Program premiowy
• System corocznej premii w oparciu o cele indywidualne, ustalane wspólnie raz do roku.

Harmonogram/Zasady rekrutacji
Proces rekrutacji
Prosimy o przesłanie na adres mailowy: rekrutacja@materiality.pl CV oraz kilku słów od Ciebie: co Cię zainspirowało do aplikowania, co chciałabyś/byś wnieść do naszej organizacji: jakie kompetencje, zainteresowania, cechy osobowości, talenty i umiejętności?

Harmonogram procesu:
• etap: nadsyłanie zgłoszeń do 16.07.2023
• etap: analiza zgłoszeń i informacja zwrotna od 17.07 do 31.07.2023*
• etap: rozmowy online z wybranymi kandydatkami oraz kandydatami od 17.07 do 04.08.2023
• etap: rozmowy stacjonarne z wybranymi kandydatkami oraz kandydatami od 22.07 do 11.08.2023
• etap: wstępne** wyniki rekrutacji i kontakt z każdą osobą, która wzięła udział w spotkaniach do 21.08.2023
• etap: onboarding i rozpoczęcie pracy – zgodnie z dostępnością kandydatki / kandydata

Procedura wyboru ofert
• * Zastrzegamy możliwość wydłużenia procesu rekrutacyjnego,
• ** Zastrzegamy możliwość zatrudnienia kandydatki / kandydata przed zakończeniem procesu rekrutacyjnego.

Lokalizacja
Warszawa / praca stacjonarna praca stacjonarna lub hybrydowa (4 dni w biurze, 1 dzień zdalnie)

Rodzaj umowy
Umowa o pracę

Wynagrodzenie
Na Twoje wynagrodzenie składa się stała pensja miesięczna wynikająca z umowy o pracę, premia roczna powiązana z realizacją celów rocznych, premie okolicznościowe oraz świadczenia pozapłacowe (program benefitowy).
Wysokość pensji ustalamy w oparciu o siatkę płac poszczególnych poziomów zatrudnienia.
Dla każdego poziomu podajemy widełki płacowe. Stosujemy zasadę „równa płaca za równą pracę”.
Na wysokość wynagrodzeń mają wpływ wyłącznie przesłanki takie, jak kompetencje zawodowe lub doświadczenie wynikające ze specyfiki danego stanowiska. Poziom wynagrodzeń weryfikujemy raz do roku.
Szczegóły wynagrodzenia komunikujemy kandydatom podczas pierwszej rozmowy rekrutacyjnej.

Opis zadań na tym stanowisku

1. Obsługa, pod kierownictwem managera, klientów w zakresie doradztwa w obszarze zrównoważonego rozwoju, w tym:
• uczestniczenie w spotkaniach,
• prowadzenie notatek statusowych,
• realizacja prac zgodnie z harmonogramami projektów,
• bieżący kontakt z przedstawicielami klienta,
• przygotowywanie projektów rekomendacji działań;

2. Opracowanie materiałów projektowych do analiz, badań, warsztatów, prezentacji, w tym:
• wyszukiwanie i analiza materiałów źródłowych (raportów, artykułów, publikacji naukowych, przepisów prawa)
• opracowanie materiałów do analiz łańcuchów wartości spółek, ich struktury organizacyjnej i modeli biznesowych
• uczestnictwo w tworzeniu dokumentów strategicznych przedsiębiorstw w zakresie ESG – strategii zrównoważonego rozwoju, planów działania, map drogowych
• przygotowanie materiałów do tworzenia polityk w zakresie zagadnień zrównoważonego rozwoju
• uczestnictwo w procesach gromadzenia i konsolidacji danych ESG
• opracowywanie materiałów wchodzących w skład raportów ESG w oparciu o standardy GRI, SIN, ESRS
• uczestnictwo w realizowanych badaniach istotności, analizach ryzyk i szans klimatycznych, analizach scenariuszowych, badaniach śladu węglowego przedsiębiorstw i produktów, badaniach przepływów materiałowych, i wielu innych

3. Testowanie innowacyjnych rozwiązań, praca zespołowa

Kogo szukamy?
Dla sprawnego i satysfakcjonującego wykonywania pracy w naszej firmie na tym stanowisku, potrzebne Ci będą następujące kompetencje:
• Wykształcenie wyższe na poziomie licencjatu lub magistra,
• Bardzo dobra znajomość języka polskiego i angielskiego (preferowany poziom C+),
• Sprawność w obsłudze programów Word, Excel, PowerPoint, a także narzędzi do pracy online,
• Identyfikowanie się z naszą misją, wartościami i podejściem do pracy.
• Potrzebne Ci będzie ugruntowane zainteresowanie co najmniej jednym z poniższych obszarów tematycznych:
• Standardy raportowania GRI Standards i SIN, standardy ESRS do dyrektywy CSRD, standardy IFRS S1 i S2, standardy SASB, wytyczne IIRC
• Unijna Taksonomia działalności zrównoważonej środowiskowo wraz z Technicznymi Kryteriami Kwalifikacji i wymogami aktu delegowanego do art. 8
• Należyta staranność w odniesieniu do środowiska i praw człowieka oparta na Wytycznych ONZ dla Biznesu i Praw Człowieka i Wytycznych OECD dla Przedsiębiorstw Wielonarodowych, projekt dyrektywy CSDDD
• Ratingi MSCI, Refinitiv, Sustainalitycs, S&P, EcoVadis, raportowanie do CDP (programy Climate, Water, Forests)
• Zagadnienia przeciwdziałania zmianie klimatu i adaptacji do niej (Porozumienie Paryskie, Pakiet Fit for 55, rekomendacje TCFD, raporty IPCC)
• Kalkulacja śladu węglowego, GWP, LCA
• Zagadnienia GOZ, analiza przepływów materiałowych, materiałoznawstwo, cyrkularne modele biznesowe
• Green building, certyfikacje wielokryterialne, efektywność energetyczna budynków, ślad węglowy
• Sprawozdawczość finansowa, MSSF, ustawa o rachunkowości, relacje inwestorskie, modelowanie finansowe, metoda DCF
• Zagadnienia sustainable finance, rozporządzenie SFDR wraz z RTS, CRR II, Benchmark Regulation, zasady PRI
• Inżynieria środowiskowa, polskie i unijne przepisy dotyczące obowiązków przedsiębiorstw w odniesieniu do środowiska naturalnego, kontrola i zapobiegania zanieczyszczeniom, rozporządzenie REACh i dyrektywa RoHS, dyrektywa w sprawie odpadów, polskie przepisy dotyczące gospodarki odpadami, system BDO
• Zagadnienia bioróżnorodności i ekosystemów, unijna Strategia na rzecz bioróżnorodności 2030, wyniki prac UN CBD, rekomendacje TNFD
• Badania ilościowe i jakościowe, dobór i stosowanie metod badania do zagadnień, zasady ustalania istotności, analiza łańcuchów wartości i łańcuchów dostaw, analiza ryzyka

W pracy z nami potrzebne Ci będą następujące umiejętności:
• Gotowość do ciągłej nauki i rozwoju we wszystkich obszarach ESG, tj. zagadnieniach środowiska naturalnego, ludzi, społeczeństwa, praw człowieka i ładu zarządczego,
• Elastyczne nastawienie i zdolność do adaptacji w dynamicznie rozwijającej się dziedzinie i zmiennym środowisku,
• Gotowość do wzięcia odpowiedzialności za szeroki zakres obowiązków oraz podejmowania krótko- i długoterminowych decyzji,
• Umiejętność budowania długotrwałych relacji z klientami, partnerami biznesowymi i współpracownikami,
• Chęć dzielenia się swoją wiedzą i budowania pozycji eksperta, uczestniczenie w wewnętrznym transferze wiedzy,
• Dobra organizacja pracy własnej, umiejętność ustalania priorytetów i dotrzymywanie terminów, samodzielność,
• Podejście pragmatyczne zorientowane na rozwiązania,
• Wysokie umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie,
• Dokładność, dbałość o szczegóły, strukturę i logikę pracy,
• Otwartość na współpracę w różnorodnym zespole.

Co oferujemy

Warunki pracy
• Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na pełen etat, z 3-miesięcznym okresem próbnym,
• Wynagrodzenie podstawowe oraz premię powiązaną z realizacją celów rocznych,
• Praca w trybie stacjonarnym w biurze w Śródmieściu Warszawy lub w trybie hybrydowym 4/1 po okresie próbnym,
• Czas pracy w godzinach 9-17, od poniedziałku do piątku,
• Środowisko pracy w pełni gotowe do pracy zdalnej, wysokiej klasy sprzęt komputerowy Apple i Dell, dostęp do najnowszych narzędzi pracy online,
• Dobre wyposażenie biura w sprzęty potrzebne do codziennej pracy, zapas dobrej kawy, wybór herbat oraz owoce

Zdobywanie doświadczenia, edukacja i rozwój
• Nauka bezpośrednio u źródła w zakresie najnowszych i nadchodzących regulacji z zakresu zrównoważonego rozwoju (dyrektywa CSRD i ESRS’y, dyrektywa CSDDD, unijna Taksonomia) – olbrzymie możliwości rozwojowe w zakresie ESG, których nie oferują nawet największe instytucje edukacyjne w Polsce
• Praca kreatywna, pozwalająca na rozwijanie oryginalnych metod pracy, burze mózgów, szkolenia wewnętrzne w duchu dzielenia się wiedzą i wspólnego kreowania nowych narzędzi i usług
• Urozmaicenie w zadaniach – pracując na tym stanowisku będziesz zajmować się pisaniem treści do raportów, analizą danych, prowadzeniem wywiadów z interesariuszami, wyciąganiem wniosków z wymogów regulacyjnych, opracowywaniem polityk i procedur, przygotowaniem prezentacji, prowadzeniem szkoleń i rozwijaniem narzędzi
• Możliwość awansu oraz dalszego rozwoju w strukturach firmy

Wpływ
• Współpraca z interesującymi i inspirującymi Klientami, zarówno dużymi uczestnikami rynku regulowanego z indeksu WIG20 jak i technologicznymi startup’ami,
• Kształtowanie tego, jak wielkie podmioty giełdowe postrzegają kwestię zrównoważonego rozwoju
• Współpraca z wieloma organizacjami i instytucjami kształtującymi przyszłość ESG i sustainability w Polsce i Europie,
• Dzielenie się wiedzą w publikacjach, na konferencjach, kursach i studiach podyplomowych.

Zespół
• Interdyscyplinarny Zespół realizujący projekty ze wszystkich obszarów zrównoważonego rozwoju dla przedsiębiorstw z Polski i Europy,
• Kultura pracy w kameralnym zespole, z dbałością o najwyższe standardy, wysoką jakość, wzajemny szacunek oraz zaufanie,
• Otwarta komunikacja opartą o szczerość i przejrzyste zasady współpracy,
• Ścieżka rozwoju indywidualnie dostosowana do preferencji Pracownika,
• Codzienny kontakt z Partnerami i możliwość udziału w wyznaczaniu kierunku rozwoju organizacji.

Program benefitowy
• Pakiet benefitów (prywatna opieka medyczna LUXMED, ubezpieczenie komunikacyjne, platforma kafeteryjna WORKSMILE), dodatkowe dni wolne, premie okolicznościowe,
• Coroczne wyjazdy szkoleniowo-integracyjne, podczas których wspólnie zastanawiamy się nad tym, jak pracujemy i docelowo wypracowujemy nowe metody pracy,
• Darmowy dostęp do szkoleń MATERIALITY ACADEMY,
• Wewnętrzne szkolenia i ciągłe aktualizowanie wiedzy branżowej,
• Czas na rozwój i edukację,

Program premiowy
• System corocznej premii w oparciu o cele indywidualne, ustalane wspólnie raz do roku

Harmonogram/Zasady rekrutacji
Proces rekrutacji
Prosimy o przesłanie na adres mailowy: rekrutacja@materiality.pl CV oraz kilku słów od Ciebie: co Cię zainspirowało do aplikowania, co chciałabyś/byś wnieść do naszej organizacji: jakie kompetencje, zainteresowania, cechy osobowości, talenty i umiejętności?

Harmonogram procesu:
• etap: nadsyłanie zgłoszeń do 16.07.2023
• etap: analiza zgłoszeń i informacja zwrotna od 17.07 do 31.07.2023*
• etap: rozmowy online z wybranymi kandydatkami oraz kandydatami od 17.07 do 04.08.2023
• etap: rozmowy stacjonarne z wybranymi kandydatkami oraz kandydatami od 22.07 do 11.08.2023
• etap: wstępne** wyniki rekrutacji i kontakt z każdą osobą, która wzięła udział w spotkaniach do 21.08.2023
• etap: onboarding i rozpoczęcie pracy – zgodnie z dostępnością kandydatki / kandydata

Procedura wyboru ofert
• * Zastrzegamy możliwość wydłużenia procesu rekrutacyjnego,
• ** Zastrzegamy możliwość zatrudnienia kandydatki / kandydata przed zakończeniem procesu rekrutacyjnego.

Lokalizacja
Warszawa / praca stacjonarna praca stacjonarna lub hybrydowa (4 dni w biurze, 1 dzień zdalnie)

Rodzaj umowy
Umowa o pracę

Wynagrodzenie
Na Twoje wynagrodzenie składa się stała pensja miesięczna wynikająca z umowy o pracę, premia roczna powiązana z realizacją celów rocznych, premie okolicznościowe oraz świadczenia pozapłacowe (program benefitowy).
Wysokość pensji ustalamy w oparciu o siatkę płac poszczególnych poziomów zatrudnienia.
Dla każdego poziomu podajemy widełki płacowe. Stosujemy zasadę „równa płaca za równą pracę”. Na wysokość wynagrodzeń mają wpływ wyłącznie przesłanki takie, jak kompetencje zawodowe lub doświadczenie wynikające ze specyfiki danego stanowiska. Poziom wynagrodzeń weryfikujemy raz do roku.
Szczegóły wynagrodzenia komunikujemy kandydatom podczas pierwszej rozmowy rekrutacyjnej.

Opis zadań na tym stanowisku

1. Obsługa, pod kierownictwem managera, klientów w zakresie doradztwa w obszarze zrównoważonego rozwoju, w tym:
• uczestniczenie w spotkaniach,
• prowadzenie notatek statusowych,
• planowanie prac i ich realizacja zgodnie z harmonogramami projektów,
• bieżący kontakt z przedstawicielami klienta,
• przygotowywanie rekomendacji działań, ich prezentacja i uzasadnianie,
• prowadzenie fragmentów spotkań warsztatowych z zespołami projektowymi po stronie klienta;

2. Opracowanie materiałów projektowych do analiz, badań, warsztatów, prezentacji, w tym:
• wyszukiwanie, analiza i wnioskowanie na podstawie materiałów źródłowych (raportów, artykułów, publikacji naukowych, przepisów prawa)
• prowadzenie analiz łańcuchów wartości spółek, ich struktury organizacyjnej i modeli biznesowych
• tworzenie projektów dokumentów strategicznych przedsiębiorstw w zakresie ESG – strategii zrównoważonego rozwoju, planów działania, map drogowych
• tworzenie projektów polityk w zakresie zagadnień zrównoważonego rozwoju
• gromadzenie i konsolidacja danych ESG z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi, kalkulacja wskaźników efektywności (KPIs)
• opracowywanie projektów raportów ESG w oparciu o standardy GRI, SIN, ESRS i uczestnictwo w procesach weryfikacji raportów prowadzonych przez niezależnych audytorów
• wsparcie w prowadzeniu badań istotności, analiz ryzyk i szans klimatycznych, analiz scenariuszowych, badań śladu węglowego przedsiębiorstw i produktów, badań przepływów materiałowych, i wielu innych

3. Testowanie innowacyjnych rozwiązań, praca zespołowa

Kogo szukamy?
Dla sprawnego i satysfakcjonującego wykonywania pracy w naszej firmie na tym stanowisku, potrzebne Ci będą następujące kompetencje:
• Wykształcenie wyższe magisterskie,
• Doświadczenie (powyżej 1 roku) na stanowisku związanym z zagadnieniami zrównoważonego rozwoju,
• Bardzo dobra znajomość języka polskiego na poziomie min. C1,
• Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (preferowany poziom C+),
• Sprawność w obsłudze programów Word, Excel, PowerPoint, a także narzędzi do pracy online,
• Identyfikowanie się z naszą misją, wartościami i podejściem do pracy.
• Potrzebna Ci będzie ugruntowana znajomość co najmniej jednego z poniższych obszarów tematycznych:
• Standardy raportowania GRI Standards i SIN, standardy ESRS do dyrektywy CSRD, standardy IFRS S1 i S2, standardy SASB, wytyczne IIRC
• Unijna Taksonomia działalności zrównoważonej środowiskowo wraz z Technicznymi Kryteriami Kwalifikacji i wymogami aktu delegowanego do art. 8
• Należyta staranność w odniesieniu do środowiska i praw człowieka oparta na Wytycznych ONZ dla Biznesu i Praw Człowieka i Wytycznych OECD dla Przedsiębiorstw Wielonarodowych, projekt dyrektywy CSDDD
• Ratingi MSCI, Refinitiv, Sustainalitycs, S&P, EcoVadis, raportowanie do CDP (programy Climate, Water, Forests)
• Zagadnienia przeciwdziałania zmianie klimatu i adaptacji do niej (Porozumienie Paryskie, Pakiet Fit for 55, rekomendacje TCFD, raporty IPCC)
• Kalkulacja śladu węglowego, GWP, LCA
• Zagadnienia GOZ, analiza przepływów materiałowych, materiałoznawstwo, cyrkularne modele biznesowe
• Green building, certyfikacje wielokryterialne, efektywność energetyczna budynków, ślad węglowy
• Sprawozdawczość finansowa, MSSF, ustawa o rachunkowości, relacje inwestorskie, modelowanie finansowe, metoda DCF
• Zagadnienia sustainable finance, rozporządzenie SFDR wraz z RTS, CRR II, Benchmark Regulation, zasady PRI
• Inżynieria środowiskowa, polskie i unijne przepisy dotyczące obowiązków przedsiębiorstw w odniesieniu do środowiska naturalnego, kontrola i zapobiegania zanieczyszczeniom, rozporządzenie REACh i dyrektywa RoHS, dyrektywa w sprawie odpadów, polskie przepisy dotyczące gospodarki odpadami, system BDO
• Zagadnienia bioróżnorodności i ekosystemów, unijna Strategia na rzecz bioróżnorodności 2030, wyniki prac UN CBD, rekomendacje TNFD
• Badania ilościowe i jakościowe, dobór i stosowanie metod badania do zagadnień, zasady ustalania istotności, analiza łańcuchów wartości i łańcuchów dostaw, analiza ryzyka

W pracy z nami pomocne będą następujące umiejętności:
• Gotowość do ciągłej nauki i rozwoju we wszystkich obszarach ESG, tj. zagadnieniach środowiska naturalnego, ludzi, społeczeństwa, praw człowieka i ładu zarządczego,
• Elastyczne nastawienie i zdolność do adaptacji w dynamicznie rozwijającej się dziedzinie i zmiennym środowisku,
• Gotowość do wzięcia odpowiedzialności za szeroki zakres obowiązków oraz podejmowania krótko- i długoterminowych decyzji,
• Umiejętność budowania długotrwałych relacji z klientami, partnerami biznesowymi i współpracownikami,
• Chęć dzielenia się swoją wiedzą i budowania pozycji eksperta, uczestniczenie w wewnętrznym transferze wiedzy,
• Dobra organizacja pracy własnej, umiejętność ustalania priorytetów i dotrzymywanie terminów, samodzielność,
• Podejście pragmatyczne zorientowane na rozwiązania,
• Wysokie umiejętności komunikacyjne w mowie i piśmie,
• Dokładność, dbałość o szczegóły, strukturę i logikę pracy,
• Otwartość na współpracę w różnorodnym zespole.

Co oferujemy
Warunki pracy
• Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na pełen etat, z 3-miesięcznym okresem próbnym,
• Wynagrodzenie podstawowe oraz premię powiązaną z realizacją celów rocznych,
• Praca w trybie stacjonarnym w biurze w Śródmieściu Warszawy lub w trybie hybrydowym 4/1 po okresie próbnym,
• Czas pracy w godzinach 9-17, od poniedziałku do piątku,
• Środowisko pracy w pełni gotowe do pracy zdalnej, wysokiej klasy sprzęt komputerowy Apple i Dell, dostęp do najnowszych narzędzi pracy online,
• Dobre wyposażenie biura w sprzęty potrzebne do codziennej pracy, zapas dobrej kawy, wybór herbat oraz owoce

Zdobywanie doświadczenia, edukacja i rozwój
• Nauka bezpośrednio u źródła w zakresie najnowszych i nadchodzących regulacji z zakresu zrównoważonego rozwoju (dyrektywa CSRD i ESRS’y, dyrektywa CSDDD, unijna Taksonomia) – olbrzymie możliwości rozwojowe w zakresie ESG, których nie oferują nawet największe instytucje edukacyjne w Polsce
• Praca kreatywna, pozwalająca na rozwijanie oryginalnych metod pracy, burze mózgów, szkolenia wewnętrzne w duchu dzielenia się wiedzą i wspólnego kreowania nowych narzędzi i usług
• Urozmaicenie w zadaniach – pracując na tym stanowisku będziesz zajmować się pisaniem treści do raportów, analizą danych, prowadzeniem wywiadów z interesariuszami, wyciąganiem wniosków z wymogów regulacyjnych, opracowywaniem polityk i procedur, przygotowaniem prezentacji, prowadzeniem szkoleń i rozwijaniem narzędzi
• Możliwość awansu oraz dalszego rozwoju w strukturach firmy

Wpływ
• Współpraca z interesującymi i inspirującymi Klientami, zarówno dużymi uczestnikami rynku regulowanego z indeksu WIG20 jak i technologicznymi startup’ami,
• Kształtowanie tego, jak wielkie podmioty giełdowe postrzegają kwestię zrównoważonego rozwoju
• Współpraca z wieloma organizacjami i instytucjami kształtującymi przyszłość ESG i sustainability w Polsce i Europie,
• Dzielenie się wiedzą w publikacjach, na konferencjach, kursach i studiach podyplomowych.

Zespół
• Interdyscyplinarny zespół realizujący projekty ze wszystkich obszarów zrównoważonego rozwoju dla przedsiębiorstw z Polski i Europy,
• Kultura pracy w kameralnym zespole, z dbałością o najwyższe standardy, wysoką jakość, wzajemny szacunek oraz zaufanie,
• Otwarta komunikacja opartą o szczerość i przejrzyste zasady współpracy,
• Ścieżka rozwoju indywidualnie dostosowana do preferencji pracownika,
• Codzienny kontakt z Partnerami i możliwość udziału w wyznaczaniu kierunku rozwoju organizacji.

Program benefitowy
• Pakiet benefitów (prywatna opieka medyczna LUXMED, ubezpieczenie komunikacyjne, platforma kafeteryjna WORKSMILE), dodatkowe dni wolne, premie okolicznościowe,
• Coroczne wyjazdy szkoleniowo-integracyjne, podczas których wspólnie zastanawiamy się nad tym, jak pracujemy i docelowo wypracowujemy nowe metody pracy,
• Darmowy dostęp do szkoleń MATERIALITY ACADEMY,
• Wewnętrzne szkolenia i ciągłe aktualizowanie wiedzy branżowej,
• Czas na rozwój i edukację.

Program premiowy
• System corocznej premii w oparciu o cele indywidualne, ustalane wspólnie raz do roku

Harmonogram/Zasady rekrutacji
Proces rekrutacji
Prosimy o przesłanie na adres mailowy: rekrutacja@materiality.pl CV oraz kilku słów od Ciebie: co Cię zainspirowało do aplikowania, co chciałabyś/byś wnieść do naszej organizacji: jakie kompetencje, zainteresowania, cechy osobowości, talenty i umiejętności?

Harmonogram procesu:
• etap: nadsyłanie zgłoszeń do 16.07.2023
• etap: analiza zgłoszeń i informacja zwrotna od 17.07 do 31.07.2023*
• etap: rozmowy online z wybranymi kandydatkami oraz kandydatami od 17.07 do 04.08.2023
• etap: rozmowy stacjonarne z wybranymi kandydatkami oraz kandydatami od 22.07 do 11.08.2023
• etap: wstępne** wyniki rekrutacji i kontakt z każdą osobą, która wzięła udział w spotkaniach do 21.08.2023
• etap: onboarding i rozpoczęcie pracy – zgodnie z dostępnością kandydatki / kandydata

Procedura wyboru ofert
• * Zastrzegamy możliwość wydłużenia procesu rekrutacyjnego,
• ** Zastrzegamy możliwość zatrudnienia kandydatki / kandydata przed zakończeniem procesu rekrutacyjnego.

Nie widzisz aktualnie żadnego ogłoszenia na naszej stronie, a chciałabyś/chciałbyś pracować w MATERIALITY? Z przyjemnością zapoznamy się z Twoim zgłoszeniem i wrócimy z odpowiedzią. Napisz na adres rekrutacja@materiality.pl

Do wiadomości z plikiem CV dodaj kilka słów od Ciebie: co Cię zainspirowało do aplikowania, co chciałabyś /chciałbyś wnieść do naszej organizacji: jakie kompetencje, zainteresowania, cechy osobowości, talenty i umiejętności?

CO OFERUJEMY

Warunki pracy

  • Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę na pełen etat, z 3-miesięcznym okresem próbnym,
  • Czas pracy w godzinach 9-17, od poniedziałku do piątku,
  • Wynagrodzenie podstawowe oraz premię powiązaną z realizacją celów rocznych,
  • Środowisko pracy w pełni gotowe do pracy zdalnej, wysokiej klasy sprzęt komputerowy Apple i Dell, ergonomiczne meble biurowe oraz dostęp do najnowszych narzędzi pracy online,
  • Praca w trybie stacjonarnym w biurze w Śródmieściu Warszawy lub w trybie hybrydowym,
  • Dobre wyposażenie biura w sprzęty potrzebne do codziennej pracy, zapas dobrej kawy, wybór herbat oraz owoce

Zdobywanie doświadczenia, edukacja i rozwój

  • Nauka bezpośrednio u źródła w zakresie najnowszych i nadchodzących regulacji z zakresu zrównoważonego rozwoju (dyrektywa CSRD i ESRS’y, dyrektywa CSDDD, unijna Taksonomia) – olbrzymie możliwości rozwojowe w zakresie ESG, których nie oferują nawet największe instytucje edukacyjne w Polsce
  • Praca kreatywna, pozwalająca na rozwijanie oryginalnych metod pracy, burze mózgów, szkolenia wewnętrzne w duchu dzielenia się wiedzą i wspólnego kreowania nowych narzędzi i usług
  • Urozmaicenie w zadaniach – pracując na tym stanowisku będziesz zajmować się pisaniem treści do raportów, analizą danych, prowadzeniem wywiadów z interesariuszami, wyciąganiem wniosków z wymogów regulacyjnych, opracowywaniem polityk i procedur, przygotowaniem prezentacji, prowadzeniem szkoleń i rozwijaniem narzędzi
  • Możliwość awansu oraz dalszego rozwoju w strukturach firmy

Wpływ

  • Współpraca z interesującymi i inspirującymi Klientami, zarówno dużymi uczestnikami rynku regulowanego z indeksu WIG20 jak i technologicznymi startup’ami,
  • Kształtowanie tego, jak wielkie podmioty giełdowe postrzegają kwestię zrównoważonego rozwoju
  • Współpraca z wieloma organizacjami i instytucjami kształtującymi przyszłość ESG i sustainability w Polsce i Europie,
  • Dzielenie się wiedzą w publikacjach, na konferencjach, kursach i studiach podyplomowych.

Zespół

  • Interdyscyplinarny zespół realizujący projekty ze wszystkich obszarów zrównoważonego rozwoju dla przedsiębiorstw z Polski i Europy,
  • Kultura pracy w kameralnym zespole, z dbałością o najwyższe standardy, wysoką jakość, wzajemny szacunek oraz zaufanie,
  • Otwarta komunikacja opartą o szczerość i przejrzyste zasady współpracy,
  • Ścieżka rozwoju indywidualnie dostosowana do preferencji pracownika,
  • Codzienny kontakt z partnerami i możliwość udziału w wyznaczaniu kierunku rozwoju organizacji.

Program benefitowy

  • Pakiet benefitów (prywatna opieka medyczna LUXMED, ubezpieczenie komunikacyjne, platforma kafeteryjna WORKSMILE), dodatkowe dni wolne, premie okolicznościowe,
  • Coroczne wyjazdy szkoleniowo-integracyjne, podczas których wspólnie zastanawiamy się nad tym, jak pracujemy i docelowo wypracowujemy nowe metody pracy,
  • Wewnętrzne szkolenia i ciągłe aktualizowanie wiedzy branżowej,
  • Czas na rozwój i edukację.

Program premiowy

  • System corocznej premii w oparciu o cele indywidualne, ustalane wspólnie raz do roku

Kontakt

Osoby zainteresowane prosimy o przesłanie aplikacji na adres rekrutacja@materiality.pl W CV prosimy o umieszczenie następującej formuły: “Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez MOD SP. z o.o.  dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesów rekrutacyjnych, prowadzonych zarówno obecnie, jak też w przyszłości. Zgoda została wyrażona przeze mnie w trybie zapisów art. 7 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego RODO”.

W tytule wiadomości prosimy wpisać: rekrutacja – [nazwa stanowiska]

Do wiadomości z CV dodaj kilka słów od Ciebie: co Cię zainspirowało do aplikowania, co chciałabyś /chciałbyś wnieść do naszej organizacji: jakie kompetencje, zainteresowania, cechy osobowości, talenty i umiejętności?

Jeśli masz pytanie odnośnie do rekrutacji, skontaktuj się z nami pod adresem rekrutacja@materiality.pl

Nie widzisz aktualnie żadnego ogłoszenia wyżej, a chciałabyś/chciałbyś pracować w MATERIALITY?
Z przyjemnością zapoznamy się z Twoim zgłoszeniem i wrócimy z odpowiedzią. Napisz na adres rekrutacja@materiality.pl

RODO

Informujemy, że klikając przycisk „Aplikuj”, „Aplikuj teraz” lub wysyłając w inny sposób zgłoszenie rekrutacyjne do MOD sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie („Pracodawca” i „Administrator”) zgadzasz się na przetwarzanie przez Pracodawcę Twoich danych osobowych zawartych w zgłoszeniu rekrutacyjnym w celu prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w niniejszym ogłoszeniu. Jednocześnie informujemy, że w każdej chwili możesz wycofać zgodę kontaktując się z nami pod adresem e-mail: rekrutacja@materiality.pl

Szczegółową informację dotyczącą przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz tutaj.

NASZE ADRESY:
Adres rejestrowy:
Marszałkowska 111,
00-102 Warszawa
Siedziba biura:
Aleje Jerozolimskie 101 lokal 7,
02-011 Warszawa
Tel. kontaktowy: +48 797-865-588
Adres e-mail: kontakt@materiality.pl

MATERIALITY jest marką MOD Sp. z o.o.,
ul. Marszałkowska 111, 00-102 Warszawa.

POLITYKA PRYWATNOŚCI PORTALU MATERIALITY.PL
Zapoznaj się z naszą „Polityką prywatności”

FAQ: „Najczęściej zadawane pytania”

Wszelkie informacje zawarte na stronie www.materiality.pl mają charakter orientacyjny i nie stanowią porad prawnych ani innych form doradztwa. MOD nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie informacji w niej zawartych bez wcześniejszego zasięgnięcia profesjonalnych porad ekspertów MATERIALITY.