W ramach przyjętego 21 kwietnia 2021 r. pakietu środków dot. zrównoważonych finansów Komisja Europejska ogłosiła projekty CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive, dyrektywy w sprawie raportowania przez spółki zagadnień zrównoważonego rozwoju.
01
CSRD wprowadzi nowe zasady raportowania i poszerzy grono spółek podlegających obowiązkowi. Od 2023 roku raporty na temat zagadnień ESG będą musiały publikować wszystkie spółki mające powyżej 250 pracowników, zarówno publiczne, jak i prywatne. Trzy lata później obowiązek obejmie także wszystkie spółki mające powyżej 10 pracowników notowane na rynku regulowanym. Wszystkie inne małe i średnie przedsiębiorstwa będą mogły raportować dobrowolnie.
02
Raporty będzie trzeba sporządzać zgodnie z jednolitymi europejskimi standardami. Piotr Biernacki, Partner w MATERIALITY, uczestniczył w pracach PTF-NFRS, zespołu roboczego powołanego przy EFRAG, który opracował dla Komisji Europejskiej architekturę nowych standardów raportowania.
Wszelkie informacje zawarte na stronie www.materiality.pl mają charakter orientacyjny i nie stanowią porad prawnych ani innych form doradztwa. MATERIALITY nie ponosi odpowiedzialności za wykorzystanie informacji w niej zawartych bez wcześniejszego zasięgnięcia profesjonalnych porad ekspertów MATERIALITY.
Poliyka prywatności
Strona wykorzystuje pliki cookies własne w celu prawidłowego działania jej wszystkich funkcji.
Strona wykorzystuje również pliki cookies oraz inne podobne technologie podmiotów trzecich w celu korzystania z zewnętrznych narzędzi analitycznych, marketingowych i społecznościowych.
Informacje gromadzone za pośrednictwem tych plików cookies są przetwarzane również przez dostawców narzędzi zewnętrznych.
Tutaj możesz dokonać szczegółowych ustawień w zakresie plików cookies oraz podobnych technologii innych niż niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Ustawiając poszczególne narzędzia jako włączone, godzisz się, by informacje przez nie gromadzone były przetwarzane przez administratora tej strony, jak również przez dostawców narzędzi zewnętrznych na zasadach opisanych szczegółowo w polityce prywatności.
Niezbędne. Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony. Te pliki cookie zapewniają anonimowe działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń strony.
Google Analytics. Narzędzie Google Analytics służy do analizowania ruchu i Twojego zachowania na stronie. Jeżeli wyłączysz Google Analytics, pozbawisz nas możliwości prowadzenia skutecznych działań analitycznych.
Facebook Connect. Facebook Connect pozwala Ci polubić nasz fanpage, jak również udostępniać materiały dostępne na stronach w serwisie Facebook. Facebook Connect może jednak również gromadzić informacje na temat Twojego korzystania ze strony. Możesz wyłączyć Facebook Connect, ale w takiej sytuacji utracisz możliwość korzystania z funkcji związanych z Facebookiem.
Facebook Custom Audiences. W kodzie bloga zaimplementowany jest Pixel Meta. To kod, który zbiera informacje na temat Twojego korzystania ze strony, pozwalając na podstawie zebranych w ten sposób informacji kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Facebooka. Jeżeli wyłączysz Pixel Meta, nie będziemy w stanie kierować do Ciebie reklam dopasowanych do Twojej aktywności na stronie.
YouTube. Na stronie są osadzone nagrania z serwisu YouTube. Odtwarzacz wykorzystuje pliki cookies Google lub DoubleClick, za pośrednictwem których są zbierane informacje na temat Twojego korzystania ze strony. Jeżeli wyłączysz te pliki cookies, odtwarzacz wideo nie będzie dla Ciebie dostępny.
GoogleAds. Na stronie osadzony jest tag remarketingowy Google, który gromadzi informacje na temat Twojego korzystania ze strony, pozwalając w ten sposób kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. Jeżeli wyłączysz Google Ads, nie będziemy w stanie kierować do Ciebie reklam dopasowanych do Twojej aktywności na stronie.
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego działania strony. Te pliki cookie zapewniają anonimowe działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń strony.
Google Analytics. Narzędzie Google Analytics służy do analizowania ruchu i Twojego zachowania na stronie. Jeżeli wyłączysz Google Analytics, pozbawisz nas możliwości prowadzenia skutecznych działań analitycznych.
Facebook Connect. Facebook Connect pozwala Ci polubić nasz fanpage, jak również udostępniać materiały dostępne na stronach w serwisie Facebook. Facebook Connect może jednak również gromadzić informacje na temat Twojego korzystania ze strony. Możesz wyłączyć Facebook Connect, ale w takiej sytuacji utracisz możliwość korzystania z funkcji związanych z Facebookiem.
Facebook Custom Audiences. W kodzie bloga zaimplementowany jest Pixel Meta. To kod, który zbiera informacje na temat Twojego korzystania ze strony, pozwalając na podstawie zebranych w ten sposób informacji kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Facebooka. Jeżeli wyłączysz Pixel Meta, nie będziemy w stanie kierować do Ciebie reklam dopasowanych do Twojej aktywności na stronie.
YouTube. Na stronie są osadzone nagrania z serwisu YouTube. Odtwarzacz wykorzystuje pliki cookies Google lub DoubleClick, za pośrednictwem których są zbierane informacje na temat Twojego korzystania ze strony. Jeżeli wyłączysz te pliki cookies, odtwarzacz wideo nie będzie dla Ciebie dostępny.
GoogleAds. Na stronie osadzony jest tag remarketingowy Google, który gromadzi informacje na temat Twojego korzystania ze strony, pozwalając w ten sposób kierować do Ciebie spersonalizowaną reklamę w ramach narzędzi reklamowych Google. Jeżeli wyłączysz Google Ads, nie będziemy w stanie kierować do Ciebie reklam dopasowanych do Twojej aktywności na stronie.